| تاثیر آموزش استیم محور مفهوم قانون دوم نیوتن بر بهبود یادگیری - یادداری دانش آموزان |
| کد مقاله : 1064-HAF6 |
| نویسندگان |
|
زهرا اسلامی مامالو *1، عبدالرضا شیرکوند2، ناصر شیرکوند2، پرند شیرکوند3 1دانشجو معلم پردیس زینبیه شهرستان پیشوا 2دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه شهرستان پیشوا 3پیشوا دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه شهرستان پیشوا |
| چکیده مقاله |
| آموزش مبتنی بر استیم به مثابه فراهم کردن فرصت های داشتن تجربیات یادگیری، تسلط بر مهارت های حل مساله و درگیر شدن با مشکلات اطراف فراگیران می باشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش استیم محور مفهوم قانون دوم نیوتن بر بهبود یادگیری و یادداری در دانش آموزان انجام شد . این پژوهش نیمه آزمایشی از نوع طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل برابر بوده و جامعه پژوهش 180 نفر و حجم نمونه 50 نفر می باشد که به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش قرار داده شدند. بعد از گرفتن پیش آزمون از هر دو گروه، گروه آزمایش با رویکرد آموزش مبتنی بر استیم و گروه کنترل با روش سنتی سخنرانی، مورد آموزش قرار گرفتند. سپس از هر دوگروه آزمون یادگیری به عمل آمد و در ادامه آزمون یاد داری به عمل آمد. نتایج نشان داد آموزش علوم تجربی با راهبرد نوین استیم باعث افزایش قابل توجه یادگیری و یاد داری دانشآموزان می شود. |
| کلیدواژه ها |
| علوم تجربی، قانون دوم نیوتن، استیم، یادگیری، یادداری . |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |