تاثیر آموزش استیم محور مفهوم قانون دوم نیوتن بر بهبود یادگیری - یادداری دانش آموزان
کد مقاله : 1064-HAF6
نویسندگان
زهرا اسلامی مامالو *1، عبدالرضا شیرکوند2، ناصر شیرکوند2، پرند شیرکوند3
1دانشجو معلم پردیس زینبیه شهرستان پیشوا
2دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه شهرستان پیشوا
3پیشوا دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه شهرستان پیشوا
چکیده مقاله
آموزش مبتنی بر استیم به مثابه فراهم کردن فرصت های داشتن تجربیات یادگیری، تسلط بر مهارت های حل مساله و درگیر شدن با مشکلات اطراف فراگیران می باشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش استیم محور مفهوم قانون دوم نیوتن بر بهبود یادگیری و یادداری در دانش آموزان انجام شد . این پژوهش نیمه آزمایشی از نوع طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل برابر بوده و جامعه پژوهش 180 نفر و حجم نمونه 50 نفر می باشد که به ‌صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش قرار داده شدند. بعد از گرفتن پیش آزمون از هر دو گروه، گروه آزمایش با رویکرد آموزش مبتنی بر استیم و گروه کنترل با روش سنتی سخنرانی، مورد آموزش قرار گرفتند. سپس از هر دوگروه آزمون یادگیری به عمل آمد و در ادامه آزمون یاد داری به عمل آمد. نتایج نشان داد آموزش علوم تجربی با راهبرد نوین استیم باعث افزایش قابل توجه یادگیری و یاد داری دانش‌آموزان می شود.
کلیدواژه ها
علوم تجربی، قانون دوم نیوتن، استیم، یادگیری، یادداری .
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر