| بررسی کارکرد آزمون عملکردی درآموزش فیزیک در افزایش یادگیری دانشآموزان |
| کد مقاله : 1121-HAF6 (R2) |
| نویسندگان |
|
علی محمودلو *1، حورا سودی2 1عضو هیات علمی گروه فیزیک 2عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان |
| چکیده مقاله |
| فرآیند ارزشیابی یکی از ابزارهای چالش برانگیز برای معلمان در راستای جمعآوری اطلاعات برای سنجش دانشآموزان است.درس فیزیک تمرینی است برای دانشآموزان تا بتوانند چگونه فکر کردن و ارتباط بین آموختهها و زندگی خود بیاموزند لذا ارزشیابی در درس فیزیک بخش مهمی از فرآیند یاددهی و یادگیری است.آزمون عملکردی یکی از ابزار اصلی ارزشیابی توصیفی است که فرآیند یادگیری دانشآموزان را به طور مستقیم مورد سنجش قرار میدهد.این آزمونها موقعیتی برای دانشآموزان فراهم میکندتا مهارتها و دانش کسب کرده خود را بروز بدهند ،خلاقیت دانشآموزان را تقویت مینماید و ابزاری مناسبی برای آگاهی از میزان شناخت و مهارتهای دانشآموزان است. یکی از دلایل عمده تأکید بر آزمونهای عملکردی در سالهای اخیر پیشرفتهای چشمگیر روانشناسی و ارتباط دوسویه با جریانهای آموزش و پرورش است.این مقاله با هدف تبیین کارکرد آزمونهای عملکردی در افزایش یادگیری دانشآموزان مقطع متوسطه بهصورت مروری با مراجعه به کتب و مقالات مرتبط نگارش شده است. نتیجه اینکه آزمون عملکردی بر میزان پیشرفت و نگرش تحصیلی دانشآموزان و قدرت یادگیری در درس علوم تأثیر مستقیم دارد |
| کلیدواژه ها |
| آزمون عملکردی، آموزش فیزیک، یادگیری فیزیک |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |