بررسی کارکرد آزمون عملکردی درآموزش فیزیک در افزایش یادگیری دانش‌آموزان
کد مقاله : 1121-HAF6 (R2)
نویسندگان
علی محمودلو *1، حورا سودی2
1عضو هیات علمی گروه فیزیک
2عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
فرآیند ارزشیابی یکی از ابزارهای چالش برانگیز برای معلمان در راستای جمع‌آوری اطلاعات برای سنجش دانش‌آموزان است.درس فیزیک تمرینی است برای دانش‌آموزان تا بتوانند چگونه فکر کردن و ارتباط بین آموخته‌ها و زندگی خود بیاموزند لذا ارزشیابی در درس فیزیک بخش مهمی از فرآیند یاددهی و یادگیری است.آزمون عملکردی یکی از ابزار اصلی ارزشیابی توصیفی است که فرآیند یادگیری دانش‌آموزان را به‌ طور مستقیم مورد سنجش قرار می‌دهد.این آزمون‌ها موقعیتی برای دانش‌آموزان فراهم می‌کندتا مهارت‌ها و دانش کسب کرده خود را بروز بدهند ،خلاقیت دانش‌آموزان را تقویت می‌نماید و ابزاری مناسبی برای آگاهی از میزان شناخت و مهارت‌های دانش‌آموزان است. یکی از دلایل عمده تأکید بر آزمونهای عملکردی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشم‌گیر روانشناسی و ارتباط دوسویه با جریان‌های آموزش و پرورش است.این مقاله با هدف تبیین کارکرد آزمون‌‌های عملکردی در افزایش یادگیری دانش‌آموزان مقطع متوسطه به‌صورت مروری با مراجعه به کتب و مقالات مرتبط نگارش شده است. نتیجه اینکه آزمون عملکردی بر میزان پیشرفت و نگرش تحصیلی دانش‌آموزان و قدرت یادگیری در درس علوم تأثیر مستقیم دارد
کلیدواژه ها
آزمون عملکردی، آموزش فیزیک، یادگیری فیزیک
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر